- Mi ez a szolgáltatás?
- Hogyan vehetem igénybe a szolgáltatást?
- Miért fontos az egyetemi e-mail-cím aktiválása?
- Ki ad támogatást az Office 365 szolgáltatással kapcsolatban?
- Van lehetőség az egyetemi e-mail-címem módosítására, például névváltoztatás miatt?
- Mit tegyek, ha elfelejtettem az Office 365 szolgáltatáshoz érvényes jelszavamat?
- Ki felelős az Office 365 szolgáltatásban elhelyezett adatok biztonságáért?
- Mi a Neptun azonosító?
- Mi a SeKA-azonosító?
Mi ez a szolgáltatás?
Az egyetem hallgatói számára ingyenesen elérhető a Microsoft Office 365 szolgáltatása, az alábbi útmutató kizárólag a hallgatói licenszekre vonatkozik. Az egyetemi dolgozók átállása az O365-rendszerre jelenleg is folyamatban van, ezzel kapcsolatban az O365 Portálon kaphatnak további információkat.
A szolgáltatás többek között a következőket jelenti:
- Felhőalapú e-mail és naptárszolgáltatás a Microsoft Exchange Online segítségével, egyetemi domainnévvel. Graduális hallgatók esetében ez a @stud.semmelweis.hu, PhD hallgatók esetében pedig a @phd.semmelweis.hu domain. 50 GB-os tárterület felhasználónként
- Online office dokumentumok: Word-, Excel-, PowerPoint- és OneNote-dokumentumok létrehozása és szerkesztése webes felületen
- OneDrive tárhely: a OneDrive minden felhasználónak 1 TB személyes, felhőalapú tárhelyet nyújt, amely bárhonnan elérhető
- Megosztott dokumentumok: a felhőben tárolt dokumentumaidat megoszthatod a társaiddal
Az Office program használata csak a böngészőben lehetséges, a szoftver letöltését az egyetemi licensz nem tartalmazza.
Hogyan vehetem igénybe a szolgáltatást?
A szolgáltatás előfeltétele a SeKA-hozzáférés (Semmelweis Központi Azonosítás) megléte, mely számos számítógépes szolgáltatáshoz biztosít elérést (pl. e-learning, zoom, eduroam, Kaltura, levelezőlista).
Az egyetemi e-mail-cím aktiválásához nyisd meg ezt a honlapot, és kattints az Azonosító aktiválás gombra. Fontos, hogy az itt beállított jelszó lesz egyúttal a SeKA-jelszavunk is.
Miért fontos az egyetemi e-mail-cím aktiválása?
A 2020/21-es tanévtől felvett hallgatók egyetemi e-mail-címe az egyetemmel való kommunikációs hivatalos csatornája, az egyetem erre a címre küldi az értesítéseit. Emiatt a Neptunban, illetve a SeKÁ-ban ezt kell beállítani elsődleges e-mail-címnek.
A 2020/21-es tanév előtt felvételt nyert hallgatók számára az egyetemi e-mail-cím egyelőre nem tekinthető hivatalos e-mail-címnek, emiatt nem kötelező elsődleges e-mail-címként használni a Neptunban, illetve a SeKÁ-ban.
Ki ad támogatást az Office 365 szolgáltatással kapcsolatban?
A szolgáltatás elérésével, tehát a bejelentkezéssel kapcsolatban fordulj az Ügyfélszolgálathoz:
o365helpdesk@semmelweis.hu, +36 30 016 4702
Minden további kérdésben az Office 365 szolgáltatás üzemeltetőjéhez, tehát a Microsoft ügyfélszolgálatához lehet fordulni.
Van lehetőség az egyetemi e-mail-címem módosítására, például névváltoztatás miatt?
Az egyetemi e-mail-címek a hallgatók vezeték- és keresztnevéből jönnek létre az intézménybe való felvételt követően. Későbbi módosításukhoz fordulj az Ügyfélszolgálathoz: o365helpdesk@semmelweis.hu, +36 30 016 4702
Mit tegyek, ha elfelejtettem az Office 365 szolgáltatáshoz érvényes jelszavamat?
A jelszavad megváltoztatásához nyisd meg ezt a honlapot, és kattints az Elfelejtett jelszó gombra. Fontos, hogy az itt beállított jelszó egyúttal a SeKA-jelszavunk is.
Ki felelős az Office 365 szolgáltatásban elhelyezett adatok biztonságáért?
A szolgáltatást a Microsoft üzemelteti, egyetemünk csak az elérést biztosítja. Ezért a felhőszolgáltatásban elhelyezett adatokért, azok biztonságáért, az adatok, levelek esetleges elvesztéséből eredő kárért a Semmelweis Egyetem ill. annak munkatársai semmilyen formában nem tehetők felelőssé.
Mi a Neptun azonosító?
A Neptun azonosító a hivatalos hallgatói információkat tartalmazó Neptun-rendszerben azonosítja a hallgatókat. Ez mindig 6 betűből ill. számjegyből álló karaktersor, ami egyedileg azonosítja az embert. Bármilyen ügyintézés, kérés esetén célszerű megadnod a Neptun azonosítódat, mert az egyetemen több, mint 10 ezer hallgató van, és gyakori a névazonosság. A Neptun rendszerbe történő belépéshez használt jelszót abban a levélben találod meg, amiben értesítettek az egyetemre történő felvételedről. Ha nem sikerül belépned a Neptun rendszerbe, akkor a tanulmányi ügyintézők ill. a Neptun csoport dolgozói tudnak segíteni.
Mi a SeKA-azonosító?
A SeKA a Semmelweis Központi Azonosítás rövidítése. Számos számítógépes szolgáltatás a SeKA-azonosítóval érhető el (pl. e-learning, zoom, eduroam, Kaltura, levelezőlista). A SeKA-azonosító hallgatók esetén azonos a Neptun azonosítóval.
A jelszó azonban nem feltétlenül azonos a SeKA és a Neptun rendszerben. Az egyetemi e-mail-cím aktiválásához és a jelszó beállításához nyisd meg ezt a honlapot, és kattints az Azonosító aktiválás gombra. Fontos, hogy az itt beállított jelszó lesz egyúttal a SeKA-jelszavunk is.