Jelenlegi hely

Office 365 és egyetemi e-mail-cím


Mi ez a szolgáltatás?

Az egyetem hallgatói számára ingyenesen elérhető a Microsoft Office 365 szolgáltatása. Az egyetemi dolgozók számára előreláthatóan a 2020/21-es tanév tavaszi féléve során lesz elérhető a rendszer.

A szolgáltatás többek között a következőket jelenti:

  • Felhőalapú e-mail és naptárszolgáltatás a Microsoft Exchange Online segítségével, egyetemi domainnévvel. Graduális hallgatók esetében ez a @stud.semmelweis.hu, PhD hallgatók esetében pedig a @phd.semmelweis.hu domain. 50 GB-os tárterület felhasználónként
  • Online office dokumentumok: Word-, Excel-, PowerPoint- és OneNote-dokumentumok létrehozása és szerkesztése webes felületen
  • OneDrive tárhely: a OneDrive minden felhasználónak 1 TB személyes, felhőalapú tárhelyet nyújt, amely bárhonnan elérhető
  • Megosztott dokumentumok: a felhőben tárolt dokumentumaidat megoszthatod a társaiddal

További információ az o365.eduid.hu oldalon olvasható.

Hogyan vehetem igénybe a szolgáltatást?

  1. Először jelentkezz be az o365.eduid.hu oldalra a SeKA-azonosítóddal és jelszavaddal! Az oldal jobb felső sarkában van egy Login gomb, arra kattints rá! Ezután kezdd el gépelni a "Semmelweis" szót, majd kattints rá a megjelenő "Semmelweis University Central Authentication" gombra. Erre a rendszer átirányít az egyetemi SeKA-bejelentkezéshez. Itt a megszokott módon jelentkezz be:
    • ha most először kerültél be az egyetemre (és még nem változtattad meg az induló jelszavad): login névként a Neptun-azonosítódat használd (mi a Neptun-azonosító?), a jelszavad pedig a születésnapod a következő formában: ha pl. 1998. augusztus 12-én születtél, akkor a jelszavad: 1998.08.12. ha pl. 2000. március 15-én születtél, akkor a jelszavad: 2000.03.15. (Tehát a napokat jelző szám után is pontot kell tenni.)
    • ha felsőéves vagy (vagy elsős, de korábban már jártál az egyetemre): login névként a Neptun-azonosítódat használod, jelszóként pedig azt, ami a SeKA-rendszerben érvényes. Ha ezt esetleg nem tudod, akkor először próbálkozz a jelszókarbantartó felületen, az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással. Ha tudsz válaszolni a SeKA-azonosítónk aktiválásakor választott személyazonosító kérdésekre, akkor új jelszót állíthatsz be magadnak. Ha nem emlékszel a kérdésekre adandó válaszokra, fordulj az Ügyfélszolgálathoz. Ha a bejelentkezés sikeres volt, akkor visszakerülsz az o365.eduid.hu oldalra, ahol a gép kiírja, hogy elkészíti számodra a Microsoft felhasználóazonosítási rendszerében a bejelentkezésedet. Ez kb. 1 perc. A képernyő jobb oldalán a "User info/Felhasználói információ" alatt megnézheted, hogy mi lesz az egyetemi e-mail címed. Ezt kell majd használnod a következő lépésben. Ha itt a szokásos (nem az új, semmelweis.hu-ra végződő) e-mail címedet látod, akkor még nem készült el számodra az Office 365 használatának lehetősége. Ha napokon keresztül ezt tapasztalod, akkor fordulj az Ügyfélszolgálathoz!
  2. Bejelentkezel az office.com oldalra. Itt login névként azt az e-mail címet kell beírnod, amit az előző lépésben leolvastál a "Felhasználói információ" alatt. A tényleges bejelentkezéshez megint az egyetemi SeKA-bejelentkezési oldalra irányít át a rendszer, ahol megint a megszokott módon jelentkezel be, ugyanúgy, ahogy az előző pontban ismertettük. Ha a bejelentkezésed sikeres volt, akkor megint visszakerülsz a Microsoft oldalára, ahol már használhatod az ott elérhető összes szolgáltatást, így a levelezést is (utóbbit az Outlook program keretében).

Az itt leírtakat csak legelőször, ill minden tanév elején, szeptemberben kell így végigcsinálnod (hogy megújítsd a Microsoft felhőjében a jogosultságodat). Egyébként úgy kell bejelentkezned, ahogy a 2. pontban leírtuk.

Miért fontos az egyetemi e-mail-cím aktiválása?

Az elsőéves hallgatók egyetemi e-mail-címe az egyetemmel való kommunikációs hivatalos csatornája, az egyetem erre a címre küldi az értesítéseit. Emiatt a Neptunban, illetve a SeKÁ-ban ezt kell beállítani elsődleges e-mail-címnek.

A felsőéves hallgatók számára az egyetemi e-mail-cím egyelőre nem tekinthető hivatalos e-mail-címnek, emiatt nem kötelező elsődleges e-mail-címként használni a Neptunban, illetve a SeKÁ-ban.

Meddig vehetem igénybe a szolgáltatást?

Addig, amíg folytatod az egyetemen a tanulmányaidat. Minden tanév elején elején (szeptemberben) be kell jelentkezned az o365.eduid.hu oldalra (leírás itt), ezzel tudod bizonyítani, hogy az új tanévben is még fennáll a hallgatói jogviszonyod. Ha ezt elmulasztod, legkésőbb október végén a Microsoft törli a felhőben levő összes adatod. Ezért célszerű az utolsó egyetemi éved végén lementened a felhőben levő adataidat, amit meg szeretnél tartani.

Ki ad támogatást az Office 365 szolgáltatással kapcsolatban?

A szolgáltatás elérésével, tehát a bejelentkezéssel kapcsolatban fordulj az Ügyfélszolgálathoz! Minden további kérdésben az Office 365 szolgáltatás üzemeltetőjéhez, tehát a Microsoft ügyfélszolgálatához lehet fordulni.

Honnan tudom meg, hogy mi az egyetemi e-mail-címem? Mit csináljak, ha elfejtettem, hogy mi az e-mail-címem?

A "Hogyan vegyem igénybe a szolgáltatás?" pontban leírtak szerint jelentkezz be az o365.eduid.hu oldalra és a képernyő jobb oldalán alul a "Felhasználói információ" alatt találod meg az egyetemi e-mail-címed.

Mit tegyek, ha elfejtettem az Office 365 szolgáltatáshoz érvényes belépési adataimat?

Az O365 rendszerbe az office.com oldalon tudsz belépni. Itt a login neved azonos az egyetemi,  "@stud.semmelweis.hu"-ra ill. "@phd.semmelweis.hu"-ra végződő e-mail címeddel. Ezt megtudhatod, ha a "Hogyan vehetem igénybe a szolgáltatást?" rész 1. pontja szerint belépsz az o365.eduid.hu oldalra.

Magához az Office 365 szolgáltatáshoz külön jelszó nincsen, belépéskor a rendszer átirányít a SeKA-bejelentkezéshez, tehát a SeKA-belépési adataidra van szükség. Ha nem emlékszel a jelszóra, akkor először próbálkozz a jelszókarbantartó felületen seka.semmelweis.hu/pwm/), az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással. Ha tudsz válaszolni a SeKA-azonosítók aktiválásakor választott személyazonosító kérdésekre, akkor új jelszót állíthatsz be magadnak. Ha nem emlékszel a kérdésekre adandó válaszokra, fordulj az Ügyfélszolgálathoz.

Ki felelős az Office 365 szolgáltatásban elhelyezett adatok biztonságáért?

A szolgáltatást a Microsoft üzemelteti, egyetemünk csak az elérést biztosítja. Ezért a felhőszolgáltatásban elhelyezett adatokért, azok biztonságáért, az adatok, levelek esetleges elvesztéséből eredő kárért a Semmelweis Egyetem ill. annak munkatársai semmilyen formában nem tehetők felelőssé.

Mi a Neptun azonosító?

A Neptun azonosító a hivatalos hallgatói információkat tartalmazó Neptun-rendszerben azonosítja a hallgatókat. Ez mindig 6 betűből ill. számjegyből álló karaktersor, ami egyedileg azonosítja az embert. Bármilyen ügyintézés, kérés esetén célszerű megadnod a Neptun azonosítódat, mert az egyetemen több, mint 10 ezer hallgató van, és gyakori a névazonosság. A Neptun rendszerbe történő belépéshez használt jelszót abban a levélben találod meg, amiben értesítettek az egyetemre történő felvételedről. Ha nem sikerül belépned a Neptun rendszerbe, akkor a tanulmányi ügyintézők ill. a Neptun csoport dolgozói tudnak segíteni.

Mi a SeKA-azonosító?

A SeKA a Semmelweis Központi Azonosítás rövidítése. Számos számítógépes szolgáltatás a SeKA-azonosítóval érhető el (pl. e-learningzoomeduroamKalturalevelezőlista). A SeKA-azonosító hallgatók esetén azonos a Neptun azonosítóval.

A jelszó azonban nem feltétlenül azonos a SeKA és a Neptun rendszerben. A 2020-ban felvett hallgatók esetén az induló jelszó az illető felhasználó születési dátuma az itt leírtak szerint. Ha felsőéves hallgatóként nem emlékszel a jelszóra, akkor először próbálkozz a jelszókarbantartó felületen (seka.semmelweis.hu/pwm/), az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással. Ha tudsz válaszolni a SeKA-azonosítók aktiválásakor választott személyazonosító kérdésekre, akkor új jelszót állíthatsz be magadnak. Ha nem emlékszel a kérdésekre adandó válaszokra, fordulj az Ügyfélszolgálathoz.