Jelenlegi hely

Office 365 és egyetemi e-mail-cím


Mi ez a szolgáltatás?

Az egyetem hallgatói számára ingyenesen elérhető a Microsoft Office 365 szolgáltatása. Az egyetemi dolgozók számára előreláthatóan 2022-ben lesz elérhető a rendszer.

A szolgáltatás többek között a következőket jelenti:

  • Felhőalapú e-mail és naptárszolgáltatás a Microsoft Exchange Online segítségével, egyetemi domainnévvel. Graduális hallgatók esetében ez a @stud.semmelweis.hu, PhD hallgatók esetében pedig a @phd.semmelweis.hu domain. 50 GB-os tárterület felhasználónként
  • Online office dokumentumok: Word-, Excel-, PowerPoint- és OneNote-dokumentumok létrehozása és szerkesztése webes felületen
  • OneDrive tárhely: a OneDrive minden felhasználónak 1 TB személyes, felhőalapú tárhelyet nyújt, amely bárhonnan elérhető
  • Megosztott dokumentumok: a felhőben tárolt dokumentumaidat megoszthatod a társaiddal

Az Office csak online használható, a programot letölteni nem lehetséges.

További információ az o365.eduid.hu oldalon olvasható.

Hogyan vehetem igénybe a szolgáltatást?

A szolgáltatás előfeltétele a SeKA-hozzáférés (Semmelweis Központi Azonosítás) megléte, mely számos számítógépes szolgáltatáshoz biztosít elérést (pl. e-learningzoomeduroamKalturalevelezőlista).

Az egyetemi e-mail-cím aktiválásához kövesd az alábbi leírást:

1: Nyisd meg a böngésződet.

2: Írd be a seka.semmelweis.hu honlapcímet.

3: Kattints a Bejelentkezés (nem „Bejelentkezési jog aktiválása”) gombra (bal oldali menü).

3a: Felhasználónév: Neptun kód

3b: Jelszó: születési dátum éééé.hh.nn. formátumban (fontos, hogy az év, a hó és a nap után is pontot kell tenni)

4: A Login gombra kattintva beléptél a SeKA kezelőfelületére (ezt onnan látod, hogy a bal oldali menüsor zöld színű). Ezen a honlapon tudod megváltoztatni SeKA-jelszavadat, valamint beállítani a személyazonosító kérdéseket arra az esetre, ha később elfelejtenéd a jelszavad.

(Ha felsőéves vagy (vagy elsős, de korábban már jártál az egyetemre): login névként a Neptun-azonosítót kell használni, jelszóként pedig azt, ami a SeKA-rendszerben korábban érvényes volt. Ha nem emlékszel rá, akkor először próbálkozz a jelszókarbantartó felületen, az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással. Ha tudsz válaszolni a SeKA-azonosító aktiválásakor választott személyazonosító kérdéseidre, akkor új jelszót állíthatsz be magadnak. Ha nem emlékszel a kérdésekre adandó válaszokra, fordulj az Ügyfélszolgálathoz.)

5: Nyiss meg a böngészőben egy új lapot.

6: Írd be az o365.eduid.hu honlapcímet.

7: A jobb felső sarokban válaszd ki a nyelvet, majd ugyanitt a jobb felső sarokban kattints a Belépés gombra.

8: Ezen az oldalon kezdd el begépelni a Semmelweis Egyetemet (angolul fogja kiírni), kattints rá, majd a Tovább gombra.

9: A rendszer beléptet az O365 felületére, vagy a SeKA-t dobja fel, ahol a fent leírt belépési adataiddal tudsz belépni. Akkor sikeres a belépés, ha a felhasználói adataid alatt a nevedet és az egyetemi e-mail-címedet látod (vezetéknév.keresztnév@stud.semmelweis.hu). Másold ki ezt az e-mail-címet. Ha itt a szokásos (nem az új, semmelweis.hu-ra végződő) e-mail címedet látod, akkor még nem készült el számodra az Office 365 használatának lehetősége. Ha napokon keresztül ezt tapasztalod, akkor fordulj az Ügyfélszolgálathoz!

10: Nyiss meg még egy lapot a böngészőben.

11: Írd be az office.com honlapcímet.

12: A bal oldalon kattints a Bejelentkezés gombra.

13: Illeszd be ide az egyetemi e-mail-címedet.

14: Ezután a rendszer beenged az Office oldalára, vagy a SeKA bejelentkezési felülete ugrik fel, ahová az említett belépési adatokat kell beírni.

15: A választható ikonok közül válaszd ki az Outlook-ot. Itt követheted nyomon a levelezésed.

A belépéshez innestől kezdve elegendő az office.com oldalt megnyitni, az o365.eduid oldalra legközelebb a következő évben kell belépni (minden tanév elején, szeptemberben kell így megújítani a Microsoft felhőjében a jogosultságodat).

Miért fontos az egyetemi e-mail-cím aktiválása?

Az első- és a másodéves hallgatók egyetemi e-mail-címe az egyetemmel való kommunikációs hivatalos csatornája, az egyetem erre a címre küldi az értesítéseit. Emiatt a Neptunban, illetve a SeKÁ-ban ezt kell beállítani elsődleges e-mail-címnek.

A felsőbbéves hallgatók számára az egyetemi e-mail-cím egyelőre nem tekinthető hivatalos e-mail-címnek, emiatt nem kötelező elsődleges e-mail-címként használni a Neptunban, illetve a SeKÁ-ban.

Meddig vehetem igénybe a szolgáltatást?

Addig, amíg folytatod az egyetemen a tanulmányaidat. Minden tanév elején elején (szeptemberben) be kell jelentkezned az o365.eduid.hu oldalra (leírás itt), ezzel tudod bizonyítani, hogy az új tanévben is még fennáll a hallgatói jogviszonyod. Ha ezt elmulasztod, legkésőbb október végén a Microsoft törli a felhőben levő összes adatod. Ezért célszerű az utolsó egyetemi éved végén lementened a felhőben levő adataidat, amit meg szeretnél tartani.

Ki ad támogatást az Office 365 szolgáltatással kapcsolatban?

A szolgáltatás elérésével, tehát a bejelentkezéssel kapcsolatban fordulj az Ügyfélszolgálathoz! Minden további kérdésben az Office 365 szolgáltatás üzemeltetőjéhez, tehát a Microsoft ügyfélszolgálatához lehet fordulni.

Honnan tudom meg, hogy mi az egyetemi e-mail-címem? Mit csináljak, ha elfelejtettem, hogy mi az e-mail-címem?

A "Hogyan vegyem igénybe a szolgáltatás?" pontban leírtak szerint jelentkezz be az o365.eduid.hu oldalra és a képernyő jobb oldalán alul a "Felhasználói információ" alatt találod meg az egyetemi e-mail-címed.

Mit tegyek, ha elfelejtettem az Office 365 szolgáltatáshoz érvényes belépési adataimat?

Az O365 rendszerbe az office.com oldalon tudsz belépni. Itt a login neved azonos az egyetemi,  "@stud.semmelweis.hu"-ra ill. "@phd.semmelweis.hu"-ra végződő e-mail címeddel. Ezt megtudhatod, ha a "Hogyan vehetem igénybe a szolgáltatást?" útmutatója szerint belépsz az o365.eduid.hu oldalra.

Magához az Office 365 szolgáltatáshoz külön jelszó nincsen, belépéskor a rendszer átirányít a SeKA-bejelentkezéshez, tehát a SeKA-belépési adataidra van szükség. Ha nem emlékszel a jelszóra, akkor először próbálkozz a jelszókarbantartó felületen seka.semmelweis.hu/pwm/), az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással. Ha tudsz válaszolni a SeKA-azonosítók aktiválásakor választott személyazonosító kérdésekre, akkor új jelszót állíthatsz be magadnak. Ha nem emlékszel a kérdésekre adandó válaszokra, fordulj az Ügyfélszolgálathoz. (Ha elsőéves vagy, a jelszavad a születési dátumod éééé.hh.nn. formátumban.)

Ki felelős az Office 365 szolgáltatásban elhelyezett adatok biztonságáért?

A szolgáltatást a Microsoft üzemelteti, egyetemünk csak az elérést biztosítja. Ezért a felhőszolgáltatásban elhelyezett adatokért, azok biztonságáért, az adatok, levelek esetleges elvesztéséből eredő kárért a Semmelweis Egyetem ill. annak munkatársai semmilyen formában nem tehetők felelőssé.

Mi a Neptun azonosító?

A Neptun azonosító a hivatalos hallgatói információkat tartalmazó Neptun-rendszerben azonosítja a hallgatókat. Ez mindig 6 betűből ill. számjegyből álló karaktersor, ami egyedileg azonosítja az embert. Bármilyen ügyintézés, kérés esetén célszerű megadnod a Neptun azonosítódat, mert az egyetemen több, mint 10 ezer hallgató van, és gyakori a névazonosság. A Neptun rendszerbe történő belépéshez használt jelszót abban a levélben találod meg, amiben értesítettek az egyetemre történő felvételedről. Ha nem sikerül belépned a Neptun rendszerbe, akkor a tanulmányi ügyintézők ill. a Neptun csoport dolgozói tudnak segíteni.

Mi a SeKA-azonosító?

A SeKA a Semmelweis Központi Azonosítás rövidítése. Számos számítógépes szolgáltatás a SeKA-azonosítóval érhető el (pl. e-learningzoomeduroamKalturalevelezőlista). A SeKA-azonosító hallgatók esetén azonos a Neptun azonosítóval.

A jelszó azonban nem feltétlenül azonos a SeKA és a Neptun rendszerben. A 2020/21-es tanévtől kezdve a frissen felvett hallgatók esetén az induló jelszó az illető felhasználó születési dátuma a fentebb leírtak szerint. Ha felsőéves hallgatóként nem emlékszel a jelszóra, akkor először próbálkozz a jelszókarbantartó felületen (seka.semmelweis.hu/pwm/), az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással. Ha tudsz válaszolni a SeKA-azonosítók aktiválásakor választott személyazonosító kérdésekre, akkor új jelszót állíthatsz be magadnak. Ha nem emlékszel a kérdésekre adandó válaszokra, fordulj az Ügyfélszolgálathoz.