Jelenlegi hely

Microsoft Office 365


Mi ez a szolgáltatás?

Az egyetem hallgatói számára ingyenesen elérhető a Microsoft Office 365 szolgáltatása. Ez többek között a következőket jelenti:

  • Felhőalapú e-mail és naptárszolgáltatás a Microsoft Exchange Online segítségével, egyetemi domainnévvel. Graduális hallgatók esetében ez a @stud.semmelweis.hu, PhD hallgatók esetében pedig a @phd.semmelweis.hu domain. 50 GB-os tárterület felhasználónként.
  • Online office dokumentumok: Word-, Excel-, PowerPoint- és OneNote-dokumentumok létrehozása és szerkesztése webes felületen.
  • OneDrive tárhely: a OneDrive minden felhasználónak 1 TB személyes, felhőalapú tárhelyet nyújt, amely bárhonnan elérhető.
  • Megosztott dokumentumok: a felhőben tárolt dokumentumaidat megoszthatod a társaiddal.

További információ az o365.eduid.hu oldalon olvasható.

Hogyan vehetem igénybe a szolgáltatást?

  1. Először jelentkezz be az o365.eduid.hu oldalra a SeKA-azonosítóddal és jelszavaddal! Az oldal jobb felső sarkában van egy Login gomb, arra kattints rá! Ezután válaszd ki a Semmelweis Egyetemet, mint azonosító szervezetet, majd kattints a "Választ" gombra! Erre a rendszer átirányít az egyetemi SeKA-bejelentkezéshez. Itt a megszokott módon jelentkezz be: login névként a Neptun-azonosítódat használod, jelszóként pedig azt, ami a SeKA-rendszerben érvényes. Ha ezt esetleg nem tudod mi, akkor írj egy levelet a segitseg@seka.semmelweis.hu oldalra, és segítünk. Ha a bejelentkezés sikeres volt, akkor visszakerülsz az o365.eduid.hu oldalra, ahol a gép kiírja, hogy elkészíti számodra a Microsoft felhasználóazonosítási rendszerében a bejelentkezésedet. Ez kb. 1 perc. A képernyő jobb oldalán a "User info/Felhasználói információ" alatt megnézheted, hogy mi lesz az egyetemi e-mail címed. Ezt kell majd használnod a következő lépésben. Ha itt a szokásos (nem az új, semmelweis.hu-ra végződő) e-mail címedet látod, akkor még nem készült el számodra az Office 365 használatának lehetősége. Ha napokon keresztül ezt tapasztalod, akkor írj levelet a segitseg@seka.semmelweis.hu címre!
  2. Bejelentkezel az office.com oldalra. Itt login névként azt az e-mail címet kell beírnod, amit az előző lépésben leolvastál a "Felhasználói információ" alatt. A tényleges bejelentkezéshez megint az egyetemi SeKA-bejelentkezési oldalra irányít át a rendszer, ahol megint a megszokott módon jelentkezel be, ugyanúgy, ahogy az előző pontban van leírva. Ha a bejelentkezésed sikeres volt, akkor megint visszakerülsz a Microsoft oldalára, ahol már használhatod az ott elérhető összes szolgáltatást, így a levelezést is.

Az itt leírtakat csak legelőször, ill minden tanév elején, szeptemberben kell így végigcsinálnod (hogy megújítsd a Microsoft felhőjében a jogosultságodat). Egyébként úgy kell bejelentkezned, ahogy a 2. pontban leírtuk.

Meddig vehetem igénybe a szolgáltatást?

Addig, amíg folytatod az egyetemen a tanulmányaidat. Minden tanév elején elején (szeptemberben) be kell jelentkezned az o365.eduid.hu oldalra, ezzel tudod bizonyítani, hogy az új tanévben is még fennáll a hallgatói jogviszonyod. Ha ezt elmulasztod, legkésőbb október végén a Microsoft törli a felhőben levő összes adatod. Ezért célszerű az utolsó egyetemi éved végén lementened a felhőben levő adataidat, amit meg szeretnél tartani.

Ki ad támogatást az Office 365 szolgáltatással kapcsolatban?

A szolgáltatás elérésével, tehát a bejelentkezéssel kapcsolatban tőlünk, a segitseg@seka.semmelweis.hu címen kaphatsz támogatást. Egyéb ügyekben azonban, tehát az Office 365 szolgáltatás részleteit illetően, mi nem tudunk információval szolgálni.

Mit tegyek, ha elfejtettem az Office 365 szolgáltatáshoz érvényes belépési adataimat?

Az O365 rendszerbe az office.com oldalon tudsz belépni. Itt a login neved azonos az egyetemi,  "@stud.semmelweis.hu"-ra ill. "@phd.semmelweis.hu"-ra végződő e-mail címeddel. Ezt megtudhatod, ha a "Hogyan vehetem igénybe a szolgáltatást?" rész 1. pontja szerint belépsz az o365.eduid.hu oldalra. Magához az Office 365 szolgáltatáshoz külön jelszó nincsen, belépéskor a rendszer átirányít a SeKA-bejelentkezéshez, tehát a SeKA-belépési adataidra van szükség.

Ki felelős az Office 365 szolgáltatásban elhelyezett adatok biztonságáért?

A szolgáltatást a Microsoft üzemelteti, egyetemünk csak az elérést biztosítja. Ezért a felhőszolgáltatásban elhelyezett adatokért, azok biztonságáért, az adatok, levelek esetleges elvesztéséből eredő kárért a Semmelweis Egyetem ill. annak munkatársai semmilyen formában nem tehetők felelőssé.