Jelenlegi hely

Office 365 és egyetemi e-mail-cím hallgatóknak


Mi ez a szolgáltatás?

Az egyetem hallgatói számára ingyenesen elérhető a Microsoft Office 365 szolgáltatása, az alábbi útmutató kizárólag a hallgatói licenszekre vonatkozik. Az egyetemi dolgozók átállása az O365-rendszerre jelenleg is folyamatban van, ezzel kapcsolatban az O365 Portálon kaphatnak további információkat.

A szolgáltatás többek között a következőket jelenti:

  • Felhőalapú e-mail és naptárszolgáltatás a Microsoft Exchange Online segítségével, egyetemi domainnévvel. Graduális hallgatók esetében ez a @stud.semmelweis.hu, PhD hallgatók esetében pedig a @phd.semmelweis.hu domain. 50 GB-os tárterület felhasználónként
  • Online office dokumentumok: Word-, Excel-, PowerPoint- és OneNote-dokumentumok létrehozása és szerkesztése webes felületen
  • OneDrive tárhely: a OneDrive minden felhasználónak 1 TB személyes, felhőalapú tárhelyet nyújt, amely bárhonnan elérhető
  • Megosztott dokumentumok: a felhőben tárolt dokumentumaidat megoszthatod a társaiddal

Az Office program használata csak a böngészőben lehetséges, a szoftver letöltését az egyetemi licensz nem tartalmazza.

Hogyan vehetem igénybe a szolgáltatást?

A szolgáltatás előfeltétele a SeKA-hozzáférés (Semmelweis Központi Azonosítás) megléte, mely számos számítógépes szolgáltatáshoz biztosít elérést (pl. e-learningzoomeduroamKalturalevelezőlista).

Az egyetemi e-mail-cím aktiválásához kövesd az alábbi leírást.

Miért fontos az egyetemi e-mail-cím aktiválása?

A 2020/21-es tanévtől felvett hallgatók egyetemi e-mail-címe az egyetemmel való kommunikációs hivatalos csatornája, az egyetem erre a címre küldi az értesítéseit. Emiatt a Neptunban, illetve a SeKÁ-ban ezt kell beállítani elsődleges e-mail-címnek.

A 2020/21-es tanév előtt felvételt nyert hallgatók számára az egyetemi e-mail-cím egyelőre nem tekinthető hivatalos e-mail-címnek, emiatt nem kötelező elsődleges e-mail-címként használni a Neptunban, illetve a SeKÁ-ban.

Ki ad támogatást az Office 365 szolgáltatással kapcsolatban?

A szolgáltatás elérésével, tehát a bejelentkezéssel kapcsolatban fordulj az Ügyfélszolgálathoz!

Minden további kérdésben az Office 365 szolgáltatás üzemeltetőjéhez, tehát a Microsoft ügyfélszolgálatához lehet fordulni.

Van lehetőség az egyetemi e-mail-címem módosítására, például névváltoztatás miatt?

Az egyetemi e-mail-címek a hallgatók vezeték- és keresztnevéből jönnek létre az intézménybe való felvételt követően. Későbbi módosításuk sajnos nem lehetséges.

Mit tegyek, ha elfelejtettem az Office 365 szolgáltatáshoz érvényes belépési adataimat?

Az O365 rendszerbe az office.com oldalon tudsz belépni. Itt a login neved azonos az egyetemi,  "@stud.semmelweis.hu"-ra ill. "@phd.semmelweis.hu"-ra végződő e-mail címeddel, melyet a Neptunban a Saját adatok / Elérhetőségek menüpont alatt találsz.

Magához az Office 365 szolgáltatáshoz külön jelszó nincsen, belépéskor a rendszer átirányít a SeKA-bejelentkezéshez, tehát a SeKA-belépési adataidra van szükség. Ha nem emlékszel a jelszóra, akkor először próbálkozz a jelszókarbantartó felületen seka.semmelweis.hu/pwm/), az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással. Ha tudsz válaszolni a SeKA-azonosítók aktiválásakor választott személyazonosító kérdésekre, akkor új jelszót állíthatsz be magadnak. Ha nem emlékszel a kérdésekre adandó válaszokra, fordulj az Ügyfélszolgálathoz. (Ha elsőéves vagy, a jelszavad a születési dátumod éééé.hh.nn. formátumban.)

Ki felelős az Office 365 szolgáltatásban elhelyezett adatok biztonságáért?

A szolgáltatást a Microsoft üzemelteti, egyetemünk csak az elérést biztosítja. Ezért a felhőszolgáltatásban elhelyezett adatokért, azok biztonságáért, az adatok, levelek esetleges elvesztéséből eredő kárért a Semmelweis Egyetem ill. annak munkatársai semmilyen formában nem tehetők felelőssé.

Mi a Neptun azonosító?

A Neptun azonosító a hivatalos hallgatói információkat tartalmazó Neptun-rendszerben azonosítja a hallgatókat. Ez mindig 6 betűből ill. számjegyből álló karaktersor, ami egyedileg azonosítja az embert. Bármilyen ügyintézés, kérés esetén célszerű megadnod a Neptun azonosítódat, mert az egyetemen több, mint 10 ezer hallgató van, és gyakori a névazonosság. A Neptun rendszerbe történő belépéshez használt jelszót abban a levélben találod meg, amiben értesítettek az egyetemre történő felvételedről. Ha nem sikerül belépned a Neptun rendszerbe, akkor a tanulmányi ügyintézők ill. a Neptun csoport dolgozói tudnak segíteni.

Mi a SeKA-azonosító?

A SeKA a Semmelweis Központi Azonosítás rövidítése. Számos számítógépes szolgáltatás a SeKA-azonosítóval érhető el (pl. e-learningzoomeduroamKalturalevelezőlista). A SeKA-azonosító hallgatók esetén azonos a Neptun azonosítóval.

A jelszó azonban nem feltétlenül azonos a SeKA és a Neptun rendszerben. A 2020/21-es tanévtől kezdve a frissen felvett hallgatók esetén az induló jelszó az illető felhasználó születési dátuma a fentebb leírtak szerint. Ha felsőéves hallgatóként nem emlékszel a jelszóra, akkor először próbálkozz a jelszókarbantartó felületen (seka.semmelweis.hu/pwm/), az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással. Ha tudsz válaszolni a SeKA-azonosítók aktiválásakor választott személyazonosító kérdésekre, akkor új jelszót állíthatsz be magadnak. Ha nem emlékszel a kérdésekre adandó válaszokra, fordulj az Ügyfélszolgálathoz.