Jelenlegi hely

Gyakran ismételt kérdések (GYIK)


Kinek lehet SeKA-bejelentkezése?

SeKA-bejelentkezésre jogosult a Semmelweis Egyetem minden polgára (hallgatók, oktatók, dolgozók). Ez jogosultság addig tart, amíg az egyetemmel való (hallgatói vagy alkalmazotti) jogviszony fennáll. A szolgáltatás használatának feltétele, hogy elfogadjuk a "Felhasználói feltételek"-et. Oktatónak minősül az is, aki nem alkalmazott ugyan, de (pl. megbízási szerződéssel) rendszeresen részt vesz az oktatási munkában.

Mik a SeKA-szolgáltatás felhasználói feltételei?

A SeKA-szolgáltást csak az használhatja, aki elfogadja a felhasználói feltételeket. (A feltételeket a SeKA-bejelentkezés aktiválása során kell elfogadni.) A kérdéses feltételek:

A SeKA-bejelentkezéssel beléphetünk a Semmelweis Egyetem (ill. más EduID tagintézmény) több számítógépes szolgáltatásába. Ön a SeKA-bejelentkezés használatára csak addig jogosult, amíg tagja (tehát hallgatója, oktatója vagy más alkalmazottja) a Semmelweis Egyetemnek.
Fontos: A SeKA-bejelentkezési adatokat (a jelszót) TILOS másokkal megosztani. A feltételek megszegése a szolgáltatásból való kizárást eredményezi.
A SeKA szolgáltatás csak a felhasználóazonosításhoz és jogosultságkezeléshez szükséges alapvető adatokat tárolja, más fontosabb személyes jellegű adatot csak akkor, ha azt maga a felhasználó adja meg.

Mi a bejelentkezési nevem és jelszavam a SeKA rendszerben?

Hallgatók esetén a SeKA login név azonos a 6 karakterből álló Neptun-azonosítóval. Mindegy, hogy kis- vagy nagybetűkkel írjuk, mindkét forma használható. A SeKA-rendszer azonban, nem azonos a Neptunnal, ezért az első használatot megelőzően mindenkinek egy jelszót kell beállítani magának. Ezt a bejelentkezési jog aktiválása során tehetjük meg. A teendők részletes leírása itt található.

Oktatók és az egyetem más dolgozói esetén a SeKA-rendszerben érvényes bejelentkezési név azonos a központi levelezőrendszerben használt login névvel, de a jelszó nem ugyanaz, azt külön be kell állítani. A jelszó a bejelentkezési jog aktiválása során állítható be. Ez a folyamat azonos a hallgatók és egyetemi dolgozók esetén. A teendők részletes leírása itt található.

Az újonnan belépett dolgozók automatikusan kapnak SeKA-bejelentkezési jogosultságot. Erről levélben kapnak tájékoztatást, ami az egyetemi központi levelezőrendszerben levő címükre érkezik. Jelenleg több hét is eltelhet, mire ezt a levelet megkapják, de igyekszünk a várakozási időt lecsökkenteni. A régebbi dolgozók külön tájékoztató levelet nem kapnak, nekik csak aktiválniuk kell a belépésüket. Ha valakinek nem sikerül az aktiváció, mert nem találja a rendszer az adatait, akkor kérjük, hogy  igényeljen magának SeKA-bejelentkezési jogot.

Hogyan igényelhetek SeKA-bejelentkezést?

Hallgatók esetén nincs szükség SeKA-bejelentkezés igénylésére. A SeKA-bejelentkezési jog a hallgatói jogviszony létrejöttével, a Neptunba történő regisztrációt követően pár napon belül automatikusan létrejön. A SeKA-bejelentkezést azonban első használat előtt aktiválni kell.

Oktatók és az egyetem más dolgozói esetén csak akkor kell igényelni a SeKA-bejelentkezést, ha egy régi dolgozó az aktivációs folyamat elindításakor azt tapasztalja, hogy a rendszer nem találja az adatait (ez nagyon ritkán fordulhat csak elő). Az újonnan belépett dolgozókat arra kérjük, hogy várják meg, amíg megkapják az egyetemi központi levelezőrendszerbe érkező személyre szóló tájékoztató levelet a SeKA-jogosultságukról. Az igénylés e weboldal alján található helpdesk címre írt levélben lehetséges. A levélben a következő adatokra van szükség:

  • név
  • e-mail cím a központi levelezőrendszerben
  • az egyetem melyik karán és melyik szervezeti egységében dolgozik
  • oktat-e
  • ha igen, akkor mi a Neptun-azonosítója (ha nincs, kérni kell a Neptun csoporttól)
  • mi a bejelentkezési neve az egyetem központi levelezőrendszerében (Ha nincs bejelentkezési neve, akkor kérnie kell, akkor is, ha nem szándékozik a jövőben a rendszert használni. A bejelentkezési név az Informatikai Központ munkatársaitól kérhető, pl. a novell_it@semmelweis-univ.hu címre írt levélben.)

Ezt követően egy e-mailben fog értesítést kapni arról, hogy létrejött a SeKA-bejelentkezése, ill. arról,  hogyan aktiválhatja azt. Ez rendszerint néhány órát, legfeljebb 1-2 napot vesz igénybe.

Hogyan tudom ellenőrizni, hogy jó-e a jelszavam a SeKA-rendszerben?

Legegyszerűbben úgy, hogy bejelentkezünk egy olyan szolgáltatásba, ami SeKA-felhasználóazonosítást használ: pl. az e-learning rendszerbe (itc.semmelweis.hu), vagy a jelszókarbantartó felületre (seka.semmelweis.hu/pwm/). Ha a bejelentkezés sikerül, akkor jó a jelszavunk.

Hogyan tudom módosítani a SeKA-rendszerben érvényes jelszavam?

Az érvényes jelszó ismeretében jelentkezzünk be a jelszókarbantartó felületre (seka.semmelweis.hu/pwm/), ahol már módosíthatjuk a jelszavunkat. Ezt követően minden olyan szolgáltatásban, ami SeKA-azonosítást használ, már az új jelszót kell használnunk (tehát az eduroam használatra konfigurált mobil eszközökben is át kell írnunk a jelszót!)

Ha nem emlékszünk a jelszóra, akkor először próbálkozzunk a jelszókarbantartó felületen (seka.semmelweis.hu/pwm/), az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással. Ha tudunk válaszolni a SeKA-azonosítónk aktiválásakor választott személyazonosító kérdésekre, akkor új jelszót állíthatunk be magunknak. Ha nem emlékszünk a kérdésekre adandó válaszokra, forduljunk az Ügyfélszolgálathoz.

Hogyan tudom módosítani a SeKA-rendszerben érvényes e-mail címem?

A seka.semmelweis.hu oldalon bal oldalon kattintsunk a „Login/bejelentkezés” szövegre! A sikeres bejelentkezést követően bal oldalon a  „Személyes menü” -ben kattintsunk az „E-mail cím módosítása” szövegre, és kövessük a program utasításait! A program először egy levelet küld a megadott e-mail címre, és csak akkor válik a módosítás érvényessé, ha a megkapott levélben levő linkre rákattintunk. Így csak olyan valós e-mail cím írható be, ami fölött valóban rendelkezünk. Ha több e-mail címünk is van, azt célszerű beírni, amit leginkább használunk.

Hogyan tudom módosítani a személyazonosító kérdéseim a SeKA-rendszerben?

Ha elfelejtette a SeKA-jelszavát, akkor az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással újat állíthat be magának, de csak akkor, ha helyesen válaszol néhány személyazonosító kérdésre. A kérdéseket és az ezekre adott helyes válaszokat a SeKA-azonosító aktiválásakor Ön választhatja ki ill. adhatja meg. Ezeket a kérdéseket ill. a rájuk adandó válaszokat bármikor később is módosíthatja. Ehhez jelentkezzen be a jelszókarbantartó felületre (seka.semmelweis.hu/pwm/), és kattinson a „Személyazonosító válaszok beállítása” gombra!