Jelenlegi hely

Gyakran ismételt kérdések (GYIK)


Kinek lehet SeKA-bejelentkezése?

SeKA-bejelentkezésre jogosult a Semmelweis Egyetem minden polgára (hallgatók, oktatók, dolgozók). Ez jogosultság addig tart, amíg az egyetemmel való (hallgatói vagy alkalmazotti) jogviszony fennáll. A szolgáltatás használatának feltétele, hogy elfogadjuk a "Felhasználói feltételek"-et. Oktatónak minősül az is, aki nem alkalmazott ugyan, de (pl. megbízási szerződéssel) rendszeresen részt vesz az oktatási munkában.

Mik a SeKA-szolgáltatás felhasználói feltételei?

A SeKA-szolgáltást csak az használhatja, aki elfogadja a felhasználói feltételeket. (A feltételeket a SeKA-bejelentkezés aktiválása során kell elfogadni.) A kérdéses feltételek:

A SeKA-bejelentkezéssel beléphetünk a Semmelweis Egyetem (ill. más EduID tagintézmény) több számítógépes szolgáltatásába. Ön a SeKA-bejelentkezés használatára csak addig jogosult, amíg tagja (tehát hallgatója, oktatója vagy más alkalmazottja) a Semmelweis Egyetemnek.
Fontos: A SeKA-bejelentkezési adatokat (a jelszót) TILOS másokkal megosztani. A feltételek megszegése a szolgáltatásból való kizárást eredményezi.
A SeKA szolgáltatás csak a felhasználóazonosításhoz és jogosultságkezeléshez szükséges alapvető adatokat tárolja, más fontosabb személyes jellegű adatot csak akkor, ha azt maga a felhasználó adja meg.

Mi a bejelentkezési nevem és jelszavam a SeKA rendszerben?

Hallgatók esetén a SeKA login név azonos a 6 karakterből álló Neptun-azonosítóval. Mindegy, hogy kis- vagy nagybetűkkel írjuk, mindkét forma használható. A SeKA-rendszer azonban, nem azonos a Neptunnal, ezért az első használatot megelőzően mindenkinek egy jelszót kell beállítani magának. Ezt a bejelentkezési jog aktiválása során tehetjük meg. A teendők részletes leírása itt található.

Oktatók és az egyetem más dolgozói esetén a SeKA-rendszerben érvényes bejelentkezési név azonos a központi levelezőrendszerben használt login névvel. Ha korábban még nem kaptunk bejelentkezési jogosultságot a SeKA-rendszerbe (pl. a munkvédelmi e-learning tanfolyam elvégzéséhez), akkor először igényeljünk magunknak SeKA-bejelentkezési jogot. Ha a jogosultságot megkaptuk (erről e-mailben kapunk értesítést) akkor végezzük el az aktivációs folyamat, melynek során jelszót állíthatunk be magunknak. Ez a folyamat azonos a hallgatók és egyetemi dolgozók esetén. A teendők részletes leírása itt található.

Hogyan igényelhetek SeKA-bejelentkezést?

Hallgatók esetén nincs szükség SeKA-bejelentkezés igénylésére. A SeKA-bejelentkezési jog a hallgatói jogviszony létrejöttével, a Neptunba történő regisztrációt követően pár napon belül automatikusan létrejön. A SeKA-bejelentkezést azonban első használat előtt aktiválni kell.

Oktatók és az egyetem más dolgozói esetén azonban a SeKA-bejelentkezést igényelni kell, ezt emailben kérhetjük e weboldal alján található helpdesk címre írt levélben. A levélben a következő adatokra van szükség:

  • név
  • az e-mail cím, amit legszívesebben használ
  • az egyetem melyik karán és melyik szervezeti egységében dolgozik
  • oktat-e
  • ha igen, akkor mi a Neptun-azonosítója (ha nincs, kérni kell a Neptun csoporttól)
  • mi a bejelentkezési neve az egyetem központi levelezőrendszerében (Ha nincs bejelentkezési neve, akkor kérnie kell, akkor is, ha nem szándékozik a jövőben a rendszert használni. A bejelentkezési név az Informatikai Központ munkatársaitól kérhető, pl. a gw.informatika@semmelweis-univ.hu címre írt levélben.)

Ezt követően egy e-mailben fog értesítést kapni arról, hogy létrejött a SeKA-bejelentkezése, ill. arról,  hogyan aktiválhatja azt. Ez rendszerint néhány órát, legfeljebb 1-2 napot vesz igénybe.

Hogyan tudom ellenőrizni, hogy jó-e a jelszavam a SeKA-rendszerben?

Legegyszerűbben úgy, hogy bejelentkezünk egy olyan szolgáltatásba, ami SeKA-felhasználóazonosítást használ: pl. az e-learning rendszerbe (itc.semmelweis.hu), vagy a jelszókarbantartó felületre (seka.semmelweis.hu/pwm/). Ha a bejelentkezés sikerül, akkor jó a jelszavunk.

Hogyan tudom módosítani a SeKA-rendszerben érvényes jelszavam?

Az érvényes jelszó ismeretében jelentkezzünk be a jelszókarbantartó felületre (seka.semmelweis.hu/pwm/), ahol már módosíthatjuk a jelszavunkat. Ezt követően minden olyan szolgáltatásban, ami SeKA-azonosítást használ, már az új jelszót kell használnunk (tehát az eduroam használatra konfigurált mobil eszközökben is át kell írnunk a jelszót!)

Ha nem emlékszünk a jelszóra, akkor először próbálkozzunk a jelszókarbantartó felületen (seka.semmelweis.hu/pwm/), az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással. Ha tudunk válaszolni a SeKA-azonosítónk aktiválásakor választott személyazonosító kérdésekre, akkor új jelszót állíthatunk be magunknak. Ha nem emlékszünk a kérdésekre adandó válaszokra, forduljunk az Ügyfélszolgálathoz.

Hogyan tudom módosítani a SeKA-rendszerben érvényes e-mail címem?

A seka.semmelweis.hu oldalon bal oldalon kattintsunk a „Login/bejelentkezés” szövegre! A sikeres bejelentkezést követően bal oldalon a  „Személyes menü” -ben kattintsunk az „E-mail cím módosítása” szövegre, és kövessük a program utasításait! A program először egy levelet küld a megadott e-mail címre, és csak akkor válik a módosítás érvényessé, ha a megkapott levélben levő linkre rákattintunk. Így csak olyan valós e-mail cím írható be, ami fölött valóban rendelkezünk. Ha több e-mail címünk is van, azt célszerű beírni, amit leginkább használunk.

Hogyan tudom módosítani a személyazonosító kérdéseim a SeKA-rendszerben?

Ha elfelejtette a SeKA-jelszavát, akkor az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással újat állíthat be magának, de csak akkor, ha helyesen válaszol néhány személyazonosító kérdésre. A kérdéseket és az ezekre adott helyes válaszokat a SeKA-azonosító aktiválásakor Ön választhatja ki ill. adhatja meg. Ezeket a kérdéseket ill. a rájuk adandó válaszokat bármikor később is módosíthatja. Ehhez jelentkezzen be a jelszókarbantartó felületre (seka.semmelweis.hu/pwm/), és kattinson a „Személyazonosító válaszok beállítása” gombra!