Jelenlegi hely

Gyakran ismételt kérdések (GYIK)


Kinek lehet SeKA-bejelentkezése?

SeKA-bejelentkezésre jogosult a Semmelweis Egyetem minden polgára (hallgatók, oktatók, dolgozók). Ez jogosultság addig tart, amíg az egyetemmel való (hallgatói vagy alkalmazotti) jogviszony fennáll. A szolgáltatás használatának feltétele, hogy elfogadjuk a "Felhasználói feltételek"-et. Oktatónak minősül az is, aki nem alkalmazott ugyan, de (pl. megbízási szerződéssel) rendszeresen részt vesz az oktatási munkában.

Mik a SeKA-szolgáltatás felhasználói feltételei?

A SeKA-szolgáltást csak az használhatja, aki elfogadja a felhasználói feltételeket. A kérdéses feltételek:

A SeKA-bejelentkezéssel beléphetünk a Semmelweis Egyetem (ill. más EduID tagintézmény) több számítógépes szolgáltatásába. Ön a SeKA-bejelentkezés használatára csak addig jogosult, amíg tagja (tehát hallgatója, oktatója vagy más alkalmazottja) a Semmelweis Egyetemnek.
Fontos: A SeKA-bejelentkezési adatokat (a jelszót) TILOS másokkal megosztani. A feltételek megszegése a szolgáltatásból való kizárást eredményezi.
A SeKA szolgáltatás csak a felhasználóazonosításhoz és jogosultságkezeléshez szükséges alapvető adatokat tárolja, más fontosabb személyes jellegű adatot csak akkor, ha azt maga a felhasználó adja meg. A SeKA-azonosítót üzemeltető Oktatásfejlesztési, -módszertani és -szervezési Központ adatkezelési tájékoztatója elérhető az alábbi linken.

Mi a bejelentkezési nevem és jelszavam a SeKA rendszerben?

Hallgatók esetén a SeKA login név azonos a 6 karakterből álló Neptun-azonosítóval. Mindegy, hogy kis- vagy nagybetűkkel írjuk, mindkét forma használható. A hallgatók jelszava alapértelmezetten a születési dátum éééé.hh.nn. formátumban (fontos, hogy az év, a hó és a nap után is pontot kell tenni), viszont ezt később meg lehet változtatni. A beállításban a következő útmutató nyújt segítséget.

Oktatók és az egyetem más dolgozói esetén a SeKA-rendszerben érvényes bejelentkezési név és jelszó a munkaviszony kezdetétől függ.

  • a 2022.07.15. előtt munkaviszonyban lévők esetében:
    • még a Groupwise e-mail-címét használja:login név azonos a központi levelezőrendszerben (Groupwise) használt login névvel, a jelszó módosítását pedig ügyfélszolgálatunkon tudják kérni
    • már az O365-ös e-mail-címét használja: a login név azonos az O365-ös egyetemi e-mail-címmel (@semmelweis.hu végződésű), a jelszó pedig azonos azzal, amit az O365-ös e-mail-cím aktiválásakor megadott. A jelszó módosítását az alábbi honlapon tudják elvégezni
  • a 2022.07.15. után munkaviszonyban lévők esetében: a login név azonos az O365-ös egyetemi e-mail-címmel (@semmelweis.hu végződésű), a jelszó pedig azonos azzal, amit az O365-ös e-mail-cím aktiválásakor megadott. A jelszó módosítását az alábbi honlapon tudják elvégezni

Hogyan tudom módosítani a SeKA-rendszerben érvényes jelszavam?

Hallgatók esetén az érvényes jelszó ismeretében jelentkezzünk be a jelszókarbantartó felületre (seka.semmelweis.hu/pwm/), ahol már módosíthatjuk a jelszavunkat. Ezt követően minden olyan szolgáltatásban, ami SeKA-azonosítást használ, már az új jelszót kell használnunk (tehát az eduroam használatra konfigurált mobil eszközökben is át kell írnunk a jelszót!)

Ha nem emlékszünk a jelszóra, akkor először próbálkozzunk a jelszókarbantartó felületen (seka.semmelweis.hu/pwm/), az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással. Ha tudunk válaszolni a SeKA-azonosítónk aktiválásakor választott személyazonosító kérdésekre, akkor új jelszót állíthatunk be magunknak. Ha nem emlékszünk a kérdésekre adandó válaszokra, forduljunk az Ügyfélszolgálathoz.

Oktatók és az egyetem más dolgozói esetén a jelszó módosítása a munkaviszony kezdetétől függ:

  • a 2022.07.15. előtt munkaviszonyban lévők esetében:
    • még a Groupwise e-mail-címét használja: a jelszó módosítását ügyfélszolgálatunkon tudják kérni
    • már az O365-ös e-mail-címét használja: a jelszó azonos azzal, amit az O365-ös e-mail-cím aktiválásakor megadott. A jelszó módosítását az alábbi honlapon tudják elvégezni
  • a 2022.07.15. után munkaviszonyban lévők esetében: a jelszó azonos azzal, amit az O365-ös e-mail-cím aktiválásakor megadott. A jelszó módosítását az alábbi honlapon tudják elvégezni

Hogyan tudom módosítani a személyazonosító kérdéseim a SeKA-rendszerben?

Ha hallgatóként vagy Groupwise e-mail-címet használó dolgozóként elfelejtette a SeKA-jelszavát, akkor az „Elfelejtettem a jelszavam” szolgáltatással újat állíthat be magának, de csak akkor, ha helyesen válaszol néhány személyazonosító kérdésre. A kérdéseket és az ezekre adott helyes válaszokat a SeKA-azonosító aktiválásakor Ön választhatja ki ill. adhatja meg. Ezeket a kérdéseket ill. a rájuk adandó válaszokat bármikor később is módosíthatja. Ehhez jelentkezzen be a jelszókarbantartó felületre (seka.semmelweis.hu/pwm/), és kattinson a „Személyazonosító válaszok beállítása” gombra!