A felhasználók számára előnyös, hogy egy jelszóval sokféle azonosítást igénylő szolgáltatás érhető el, így kevesebb jelszót kell megjegyeznünk és arra is kisebb az esély, hogy összekeverjük őket. Nagyon kényelmes továbbá az egyszeri bejelentkezés is: ha már bejelentkeztünk egy olyan szolgáltatásba, ami a SeKÁ-n keresztül azonosít minket, akkor a további ilyen szolgáltatások már automatikusan beengednek a jelszó beírása nélkül.
A rendszergazdáknak előnyös, hogy nem kell maguknak nyilvántartani, hogy pontosan milyen személyeknek van joga, milyen jelszóval használni az általuk nyújtott szolgáltatást, a nyilvántartást rábízhatják a SeKÁ-ra. Az elérési jogosultság megadható úgy, pl. hogy pl.:
- egy adott kar összes hallgatója
- egy adott tantárgy oktatói
- egy adott szervezeti egység összes dolgozója
Így nagyon egyszerűen megoldható egy régi probléma: hogyan juttassunk el oktatási anyagokat a hallgatóknak úgy, hogy az mindenkinek kényelmes legyen, ugyanakkor biztosan csak a hallgatók érjék el. Ha a szolgáltatást adó gépnek további adatokra van szüksége (pl. bejelentkezési név, vagy email cím), akkor ezeket lekérheti a SeKÁ-tól, de csak akkor kapja meg, ha a SeKA-gépen ez engedélyezve van az adott szolgáltatás számára. A felhasználó jelszavát azonban egyetlen szolgáltatás sem kapja meg, csak egy digitálisan aláírt tanúsítványt, hogy a felhasználó sikeresen azonosította magát a SeKÁ-n. Ez jelentősen növeli az adatbiztonságot, minden gép csak olyan adatokat kap meg, amire ténylegesen jogosult és amire szüksége van.
Az egyetemnek előnyös, hogy a rendszerből kikerülő emberek (végzett hallgatók, kilépett dolgozók) automatikusan elvesztik a jogosultságukat, ha egyetlen adatbázis, a SeKA adatbázisa naprakész.
Mindenkinek előnyös, hogy a SeKA révén az egyetem csatlakozhat olyan nemzeti ill. nemzetközi felsőoktatási föderációkhoz, mint pl. az EduID és az eduroam.