Jelenlegi hely

Egyetemi e-mail hallgatók számára


Egyetemi e-mail cím a 2020-ban felvett hallgatók számára

Minden, az egyetemünkre felvett hallgatónak van egy egyetemi e-mail címe. Az e-mail cím általában családnév.utónév@stud.semmelweis.hu alakú (természetesen ékezetmentesen), de névütközés esetén ettől lehet eltérő is. A hallgató köteles az egyetemi e-mail címét időben aktiválni és ezt követően az ide érkező leveleket figyelemmel kísérni. A nappali szakos hallgatók augusztus 4-e reggel 8 óráig, a levelező szakra felvettek augusztus 11-e reggel 8 óráig kell, hogy aktiválják az e-mail címüket. Aki ezt nem teszi meg időben, az nem fogja megkapni az ide érkező üzeneteket!


Egyetemi e-mail cím a 2020 előtt felvett hallgatók számára

A 2020 előtt felvett hallgatók számára az elkövetkező hetekben hozzuk létre az e-mail címeket, a graduális hallgatók közül jelenleg csak egy szűkebb csoportnak áll rendelkezésre, akik tesztelik a szolgáltatást.


Hogyan kell aktiválnom az egyetemi e-mail címem?

  1. Először jelentkezz be az o365.eduid.hu oldalra a SeKA-azonosítóddal és jelszavaddal! (Mi az a SeKA-azonosító?) Az oldal jobb felső sarkában van egy Login gomb, arra kattints rá! Ezután válaszd ki a Semmelweis Egyetemet, mint azonosító szervezetet, majd kattints a "Választ" gombra! Erre a rendszer átirányít az egyetemi SeKA-bejelentkezéshez. Itt login névként a Neptun-azonosítódat használd (mi a Neptun-azonosító?), jelszóként pedig a SeKA-rendszerben érvényes jelszavadat. Ha most először kerülsz be a Semmelweis Egyetemre, akkor a SeKA-rendszerben érvényes induló jelszavad a születésnapod a következő formában: ha pl. 1998. augusztus 12-én születtél, akkor a jelszavad: 1998.08.12. ha pl. 2000. március 15-én születtél, akkor a jelszavad: 2000.03.15. (Tehát a napokat jelző szám után is pontot kell tenni.) Ha korábban már volt az egyetemen SeKA-bejelentkezésed, akkor használd a régi jelszavad.  Ha ezt esetleg nem tudod mi a jelszavad, akkor írj egy levelet a segitseg@seka.semmelweis.hu oldalra, és segítünk.
    Ha a bejelentkezés sikeres volt, akkor visszakerülsz az o365.eduid.hu oldalra, ahol a gép kiírja, hogy elkészíti számodra a Microsoft felhasználóazonosítási rendszerében a bejelentkezésedet. Ez kb. 1 perc. A képernyő jobb oldalán a "User info/Felhasználói információ" alatt megnézheted, hogy mi lesz az egyetemi e-mail címed. Ezt kell majd használnod a következő lépésben. Ha itt nem az új, semmelweis.hu-ra végződő e-mail címedet látod, akkor írj levelet a segitseg@seka.semmelweis.hu címre és kérj segítséget!
     
  2. Jelentkezz be az office.com oldalra! Itt login névként azt az e-mail címet kell beírnod, amit az előző lépésben leolvastál a "Felhasználói információ" alatt. A tényleges bejelentkezéshez megint az egyetemi SeKA-bejelentkezési oldalra irányít át a rendszer, ahol megint a megszokott módon jelentkezel be, ugyanúgy, ahogy az előző pontban van leírva. Ha a bejelentkezésed sikeres volt, akkor megint visszakerülsz a Microsoft oldalára, ahol már használhatod az ott elérhető összes szolgáltatást, így a levelezést is.

Amennyiben ügyfélszolgálatunkhoz fordulsz, kérünk, leveledben tüntesd fel Neptun-kódodat, szakodat és évfolyamodat, valamint azt, hogy korábban voltál-e a Semmelweis Egyetem hallgatója (oktatója).


Honnan tudom meg, hogy mi az egyetemi e-mail címem? Mit csináljak, ha elfelejtettem, hogy mi az e-mail címem?

Az előző rész első pontjában leírtak szerint jelentkezz be az o365.eduid.hu oldalra. és a képernyő jobb oldalán alul a "Felhasználói információ" alatt találod meg az egyetemi e-mail címed.


Hogyan tudok belépni a levelezésbe?

Az egyetemi email használatához az office.com oldalon tudsz belépni. Itt a login neved azonos az egyetemi,  "@stud.semmelweis.hu"-ra ill. "@phd.semmelweis.hu"-ra végződő e-mail címeddel. Ha ezt elfelejtetted, az előző kérdéshez írt válasz szerint járj el.

Az office.com oldalra való belépéshez nincsen külön jelszó. Belépéskor a rendszer átirányít a SeKA-bejelentkezéshez, tehát a SeKA-belépési adataidra van szükség.


Mi a SeKA-azonosító?

A SeKA a Semmelweis Központi Azonosítás rövidítése. Számos számítógépes szolgáltatás a SeKA-azonosítóval érhető el (pl. e-learning, zoom, eduroam, Kaltura, levelezőlista). A SeKA-azonosító hallgatók esetén azonos a Neptun azonosítóval. A jelszó azonban nem feltétlenül azonos a SeKA és a Neptun rendszerben. A 2020-ban felvett hallgatók esetén az induló jelszó az illető felhasználó születési dátuma az itt leírtak szerint. További információ: seka.semmelweis.hu


Mi a Neptun azonosító?

A Neptun azonosító a hivatalos hallgatói információkat tartalmazó Neptun-rendszerben azonosítja a hallgatókat. Ez mindig 6 betűből ill. számjegyből álló karaktersor, ami egyedileg azonosítja az embert. Bármilyen ügyintézés, kérés esetén célszerű megadnod a Neptun azonosítódat, mert az egyetemen több, mint 10 ezer hallgató van, és gyakori a névazonosság. A Neptun rendszerbe történő belépéshez használt jelszót abban a levélben találod meg, amiben értesítettek az egyetemre történő felvételedről. Ha nem sikerül belépned a Neptun rendszerbe, akkor a tanulmányi ügyintézők ill. a Neptun csoport dolgozói tudnak segíteni.